Pagini

luni, 16 februarie 2015

Din nou la Pemberley - Julia Barrett



   Tadaaaaammm!
   Va era dor de Darcy si Elizabeth?

   De data aceasta ii reintalnim in continuarea romanului Mandrie si prejudecata, si anume, Din nou la Pemberley (titlul original Presumption) de Julia Barrett.
   Scriitoarea incearca sa pastreze stilul lui Jane Austen in expunerea evenimentelor care o au in centru de aceasta data pe Georgiana sora lui Darcy, dar mi-ar fi placut totusi sa insiste mai mult pe relatia dintre Darcy si Elizabeth si sa explice mai amanuntit evenimentele ce au loc intre Georgiana si cei doi pretendenti: capitanul Heywood si arhitectul Leigh Cooper. Desi pe cel de-al doilea pana aproape de finalul cartii nu prea l-am considerat un pretendent, in afara de cateva scapari pe care le are de fata cu Elizabeth si in care iti dai seama ca o place pe Georgiana, in preajma tinerei era foarte rezervat.
   In timp ce Heywood era fermecator, maestru al cuvintelor dulci invaluite in versurile lui Byron, Leigh Cooper - tanarul de conditie modesta care s-a ridicat prin propriile puteri ajungand  sa fie apreciat de cei mai de vaza oameni ai Angliei - cu sinceritatea lui si modul direct de abordare, fara inflorituri, i se pare Georgianei inadmisibil si lipsit de bun simt. Desi era o tanara dulce si amabila, Georgiana nu este ocolita de boala snobismului. Isi va gasi leacul pana la final?

   Nu mi-a placut ca Georgiana isi schimba sentimentele de la un minut la altul. In mintea ei lucrurile cred ca se petreceau cam asa: daca la dl X mi-a placut ambalajul si modul de prezentare dar m-a dezamagit si s-a dovedit a fi un nemernic, atunci sa raman cu dl.Y daca tot si-a pus inima pe tava in fata mea deoarece deodata am sentimente pt. el.
Pfiu... oare asa se desfasurau relatiile in trecut, pe repede inainte, iar sentimentele rasareau deodata precum ghioceii?

   Scriitoarea incearca sa aduca o nota de suspans si sclipire cartii prin intriga creata de acuzatia de furt urmata de incarcerare, adresata dnei Philips, matusa lui Elizabeth, ceea ce atrage familia Bennet intr-un nou scandal. Astfel incat Jane, noua dna Bingley, si Lizzy, noua stapana de la Pemberley, trebuie sa faca fata privirilor dezaprobatoare si cuvintelor rautacioase ale noilor vecini. Dar Elizabeth reuseste cu succes sa fie demna de numele ce-l poarta, castigand astfel aprobarea si aprecierea  lui Sir Geoffrey, o persoana importanta in viata celor doi frati Darcy.

   In concluzie este o carte draguta la care daca mai umpli golurile pe ici pe colo cu ajutorul imaginatiei ......hooop magia!...... se va transforma intr-o carte superdraguta. :)

   Nu regret ca am citit-o si asta numai de dragul lui Darcy si Elizabeth, trebuia sa aflu ce-a mai facut tanarul cuplu. Va recomand insa, daca aveti posibilitatea, sa cititi o editie mai veche, am citit aparitia mai noua si mi-au ramas gandurile intepenite in niste fraze care te baga mai mult in ceata privind desfasurarea evenimentelor din Mandrie si prejudecata.

   Si nu uitati, bucurati-va de lecturi placute!

2 comentarii:

  1. Hm. O continuare a romanului? Am incercat continuarea de la ”Pe aripile vantului”, de Margaret Mitchell, dar am lasat-o balta de al prima carte, care m-a dezamagit. Multumesc de prezentare, poate am sa o incerc. Tot ”Mandrie si prejudecata” ramane la suflet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere. Daca te hotarasti s-o citesti te rog sa tii cont de recomandarea mea de a citi o editie mai veche. Stiu ce spun.

      Ștergere